توصیه‌هايی قبل از ازدواج مجدد

اگر بطور جدي تصميم به ازدواج مجدد گرفته‌ايد و يا قصد داريد با فردي كه ازدواج قبلي داشته است ازدواج كنيد، قبل از پيمان بستن نكات زير را مورد توجه قرار دهيد:

فردي را انتخاب كنيد كه با شما سنخيت بيشتري داشته باشد: در زوج هاي زير، احتمال اختلافات و مشكلات زناشويي بيشتر خواهد بود.

– فرد ازدواج نكرده يا بدون بچه با فرد طلاق گرفته يا بيوه كه صاحب فرزند باشد.

– اختلاف سني بيش از 5 تا 8 سال

– فرد طلاق گرفته با كسي كه همسرش فوت كرده است (يكي با بار خاطرات منفي و ديگري با خاطرات خوب)

– عدم توافق در داشتن يا نداشتن فرزند در زندگي مشترك جديد.

– وجود فرزند(ان) از زندگي قبلي با سن بيش از 5 تا 7 سال و تمايل به داشتن فرزند از زندگي مشترك جديد.

– تفاوت فرهنگي يا مذهبي بارز.
مشكلات و صدمات زندگي قبلي‌تان را كاملاً حل كنيد: اگر هنوز از ازدواج قبلي‌تان خشمگين و ناراحت هستيد يا همچنان عصبي مزاج، يا حساس يا افسرده و يا شكاك هستيد و يا مشكل جنسي داريد، ابتدا با مطالعه و مشاوره آنها را اصلاح و برطرف كنيد و سپس بله بگوييد.
آيا بدليل درستي قصد ازدواج مجدد داريد؟ اگر براي رفع تنهايي، يا دلتنگي، يا حرف و حديث ديگران، يا مشكل اقتصادي، يا نياز جنسي و يا بخاطر بچه‌ها قصد ازدواج داريد، فراموشش كنيد (راه‌هاي كم هزينه‌تر و بهتري براي آنها وجود دارد).
علت دقيق و واقعي طلاق چه بوده است؟ (حتي اگر لازم است با همسر سابق فرد تماس گرفته شود. هر چند به دلیل فرهنگ حاكم بر اكثر خانواده‌هاي ايراني، چنين امري بسيار مشكل و حتي گاهی مسئله آفرين خواهد بود).
حتماً مشاوره قبل از ازدواج داشته باشيد.
با كودك خود صحبت كنيد و نگراني‌ها، احساسات، نظر و توقعات او را شنيده و درك كنيد: علت و نتايج تصميم خود را بطور ساده براي او شرح دهيد ولي نخواهيد كه تصميم شما را تاييد كند. اگر مخالفت او بسيار شديد است بهتر است ازدواج را كمي به تاخير بياندازيد.

آيا بايستي تمامي خاطرات و رازهاي گذشته خود را با همسرمان در ميان بگذاريم؟

خير. فقط آن دسته از رازها و خاطرات شخصي (و نه ديگران) كه به نحوي به زندگي اشتراكي شما مربوط مي‌شود را مي‌توان در حد كلي بيان كرد. نيازي به بيان حوادث و خاطراتي كه پرونده‌اش را براي هميشه به خاك سپرده‌ايد و هيچ اثري از آن نمانده (و يا ديگر هرگز تكرار نخواهد شد) نيست. براي مثال، اگر در دوران كودكي توسط فردي ناشناس مورد تجاوز قرار گرفتيد، نيازي به بيان آن به همسرتان نيست (البته مراجعه به مشاور آگاه و مطمئن در صورت لزوم بلامانع است).

مثال ديگر، اگر براي مدتي با فردي نامزد بوديد تنها اطلاعاتي كه بايستي بدهيد كليات نحوة آشنايي، طول مدت نامزدي، اطلاعات فردي شخص و علت برهم خوردن رابطه است و هرگز وارد جزئيات رابطة فردي و خصوصي نشويد (در همين حد كه ارتباط جنسي داشته يا نداشته‌ايد كافي است و هيچگاه وارد جزئيات بيش از اين نشويد، حتي اگر این مسئله به جدايي شما بيانجامد).
این مقاله برگرفته شده از کتاب: مسائل و مشکلات زناشویی و راهکارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *